lördag 30 januari 2010

Pysseltime, tre månder in i röran...

Nu är vi inne i den tredje månaden och jag börjar bli ruskigt trött på allt byggdamm och all röra.
Suget efter att få börja pyssla och göra iordning hemma blir större och större, jag längtar så efter att få bo in mig i min nya lägenhet!

Living har riktigt snygg inredning tycker jag, de har en hatthylla som jag tänkte slå till på när jag upptäckte att den var 5 cm för lång för att passa in i det gamla dörrhålet i hallen. Som tur var hade de en modell mindre som jag köpte två av. Två korgar från Åhlens blir perfekt för alla vantar och mössor!

















Matchande nyckelskåp med spegel

















Zelda har en halv våningssäng från IKEA med skivor i som är vita på ena sidan och blå på den andra. Så att man ska kunna välja vilken sida som ska vara utåt. Well, vi har den vita sidan ute men den blå syns ju ändå och därför tog vi tapetbitarna som blev över från väggen och tapetserade alla blå sidor. Lite lack över det så ska nog sängen bli lite mer personlig och mysig tror jag!

















Vi har faktiskt fått lite extra pysseltid i veckan, Zelda har varit sjuk och vi var hemma halva veckan. Medan hon har legat och vilat har jag jobbat på här hemma. Igår kände hon sig lite bättre, så då var det bara att sätta ungen i arbete!










Klädkammaren behöver ju också inredning,
nu har vi ett par hyllplan på plats.

















Såga var kanske inget för Zelda direkt, som istället började bygga ett eget hus av allt mitt spill.

Inga kommentarer: