söndag 13 december 2009

Fisheye Vardagsrum

Näst på tur står vardagsrummet.


I vardagsrummet är det samma plan som gäller för golv, tak, snickerier och fönster som för sovrummet.


















Väggarna blir vita förutom den vägg man inte ser på dessa foton.
Där ska det smällas upp en galen tapet liknande krokodilskinn. Midbec's kollektion Serengeti är helt fantastisk! Jag hade kunnat tapetsera varenda vrå med deras tapet. De är så galna och snygga och jag älskar att de är non woven-tapet och att den har mycket struktur på framsidan.
Det är även i hörnan av denna vägg som vardagsrummets kakelugn finns och jag tror den kommer smälta bra in med den bruna och guldiga tapeten.















Framför väggen får soffan sin plats. Min stora nya soffa!
Jag ska hitta ett par snygga bruna och guldiga tyger och sy några kuddfodral. Sen. Sen när tiden och lugnet infinner sig...
Accentfärgen i vardagsrummet blir turkos. Brunt och turkost tycker jag är riktigt snyggt ihop!

Inga kommentarer: