tisdag 22 december 2009

Nu kan jag duscha!

Badrummet är självklart inte helt färdigt, men nu kan vi duscha! Allt är på plats och jag väntar på elektrikern som kommer nästa vecka och ska fixa det sista, som att montera spegeln med belysning och sätta in dimmer. När hantverkarna är tillbaka efter jul och nyår ska taket målas och lister och annat ska sättas upp. Annars är det så gott som klart.
Givetvis ska tvättställsskåpet få sin skåpslucka på och toalettrullehållare ska inhandlas och monteras, mm. mm.

Jag gillar handfatet! Det är lagom litet men ändå tillräckligt stor yta för att tvätta ansiktet t.ex.

Duschhörnan blev bra och det går hur bra som helst att svänga med dörrarna både inåt och utåt, jag var lite rädd för att det skulle bli för trångt men det går hur bra som helst!

Takdusch, oh yeah!

Svänger man in dörrarna blir det friare golvyta och man kan röra sig i det lilla badrummet!
(golvet ska bara tvättas av innan man kan se hur snyggt det är)


På tal om golv, så har vi fler golv som är färdiga!
Vardagsrum och sovrum har färdiga golv, tak och väggar.
Nu ska fönster och lister målas, en tapetvägg ska upp och sen är de två rummen klara.
Jag är mycket nöjd med golven, de var så mörka och furu-gula förut. Nu är de ljusa och fina!



Imorse innan jobb (innan jobb!) tog jag en runda om lägenheten för att städa lite. Det kryper i hela kroppen på mig av att se allt byggdamm. Jag vill bara sätta igång att putsa, torka och polera allt. Jag har laddat upp med klorin och Cillit Bang och snart ska hela lägenheten få en skinande ren yta! OJ vad jag längtar efter ett par lediga dagar så jag kan få gå omkring hemma och bara städa. Inför denna storstädning har jag köpt fina blommiga microfibertrasor så att det blir lite extra kul. För att piffa upp. Imorgon ska jag vara hemma och städa hela dagen tror jag. Min ikea-leverans kommer imorgon så jag har gott om tid på mig att ränna runt bland rummen och putsa putsa putsa. Det är näääästan så att jag hade kunnat ställa in kvällens vinkväll bara för att få städa, men bara nästan!


Inga kommentarer: