onsdag 23 december 2009

Kök i vardagsrummet, och en maratonstädning.

Imorse klockan 9 kom leveransen från IKEA.
Jag tyckte synd om de stackars killarna som bar upp ett helt kök plus lite till för tre trappor utan hiss.
Nu har jag hela vardagsrummet fyllt av kök...

























Efter leveransen började min maratonstädning. Hur ska man annars fira sin första semesterdag? Ojojoj säger jag om den städningen. Det torkades och sopades och svabbades och dammades och putsades och kastades och flyttades och diskades och sen började allt om från början igen. Ett par rundor ner på Clas Ohlsson var också nödvändigt. Tur att man bor nära. Mycket klorin användes och mycket cillit bang.
Jag köpte några sugpropps-krokar som vi kan ha tills jag har hittat vad för sorts handduksupphängning jag vill ha. Praktiskt att kunna testa olika platser och höjder för handdukarna också! (märks det att jag inte hade ett kaklat badrum förr?) Tvättställsskåpet har fått en lucka också, nu ska jag bara köpa ett snyggt handtag.
Jag längtar faktiskt till den första duschen i badrummet. Jag får nog smyga bort till lägenheten i helgen bara för en dusch =)
















Men innan en dusch kan bli aktuell fick jag rycka in med min nya skiftnyckel för att stoppa rören från att läcka....
Det hantverkarna missar får rörmokar-Zara fixa!












Sist men inte minst - SOVRUMMET
Den nya sängen är på plats (de flesta sängkläder är nerpackade så vi fick ta vad som fanns framme) och madrasserna var verkligen inbjudande efter sådär en åtta timmars intensivt städande.
Jag är riktigt nöjd med golvet också! OSMO hårdvaxolja sidenmatt, med ett lager vitt pigment under, har verkligen gjort skillnad!












Att det är jul känns inte så mycket. Jag har mest sprungit runt och shoppat en massa saker till lägenheten och kompletterat verktyg och liknande. Julklapparna, jo de är faktiskt inhandlade. Det gick till ungefär såhär:
En klapp till Zelda, tre klappar till lägenheten, tio klappar till lägenheten, en klapp till....
ja ni fattar ;)

I sovrummet är det målning av snickerier, nya lister, samt målning av fönster som är kvar. Skönt.
Jag tror att flytten hem går på måndag. Det ska bli riktigt skönt.

2 kommentarer:

Sandra sa...

Ditt vardagsrum ser VÄLDIGT mkt utsom mitt för tillfället :) Allt står fortfarande i kartonger...

moi sa...

Du får skicka över någon bild på din planering sen, jag vill gärna se hur du ska ha det! Spännande! =)