lördag 19 december 2009

Mer hårdvaxolja!

När vi idag mötte de helgarbetande hantverkarna fick vi besked om att hårdvaxoljan inte räckte till en omgång till, så det var bara att snabbt köra ut till Golvpoolen innan de stängde och snällt langa upp en tusenlapp till för 1,5 liter. Dyra droppar...
Att pengarna rullar behöver jag nog inte ens nämna.

Golvet är nu slipat, har fått vitt pigment och det första lagret
sidenmatt hårdvaxolja.
Lager nr två läggs på måndag. Hittills är jag nöjd!
(på bilden glänser det bra, men det är inte torrt än..)












Handdukstorken är uppe och det ser bra ut!
Man blir helt klart sugen på att slänga upp ett par handdukar.
















Golvet ska fogas också, toalettstolen ska sättas fast, handfat och dusch ska upp. Sen kan vi nog börja använda badrummet igen och då blir det en tillfällig flytt hem!
















Flytta hem ja, det ska bli skönt. En månad i en resväska har ju sina nackdelar. Jag saknar mitt eget. Framförallt att ha alla mina saker på samma plats.
Jag hoppas på att kunna bo hemma några veckor innan det är dags för köket att rivas ut, då blir det nog en kort flytt igen.

Inga kommentarer: