onsdag 9 december 2009

Första renoveringen

Jag har visserligen både reglat väggar, satt mosaik och såklart målat om otaliga gånger, men bortsett från att måla är detta första renoveringen som sker i mitt eget hem.
Det är också första gången jag hyr in hantverkare, vilket är både skönt och läskigt på samma gång.

Jag har förberett för detta projekt i säkert ett år, sedan dagen jag skrev under hela bunten papper hos banken som gav mig rätt att säga att min bostadsrätt är MIN bostadsrätt.
Då var jag sur över att inte kunna dra igång renoveringen direkt, nu är jag glad över att jag fick ett år på mig att tänka, planera, känna på tapet, välja om kök 15 gånger och göra reserach om varenda liten skruv jag vill använda.
Framförallt är jag glad över att jag fick tid till att ta in och jämföra alla dessa offerter, aldrig hade jag trott att hantverksdjungeln var så stor och snårig.
Att ta in tre offerter och jämföra går inte, boka in 10 hantverkare - i alla fall om vi snackar totalrenovering.

Mottot "Allt är bättre än hur det såg ut innan" håller på att tyna bort, det är visserligen sant men spelar det någon roll hur det såg ut innan när man kan få det att se ut precis som man vill NU?

Renoveringsstart var 23 november 2009
Planerat slutdatum är 15 februari 2010

(ja, jag har förstått att detta kommer att skjutas fram x antal gånger)

Inga kommentarer: